B.R.O. „Analog People In A Digital World”

25 Październik 2010 § 1 komentarz

Jako źródło inspiracji wymieniają artystów takich, jak Miles Davis czy Mozart. Porażający skromnością, ledwie po 20-stce, a już z imponującym warsztatem muzycznym i miejscem w katalogu londyńskiej wytwórni NOECHO Records. Duet, przy którym Noon i bracia Waglewscy to muzyczni konserwatyści.

Zajrzyjmy do CV. Jakub Zamojski (vel Outlaw) – muzyk z Lublina, obecnie mieszkający w Poznaniu. Student Akademii Muzycznej (reżyseria dźwięku), pracownik radia Afera oraz klubu Blue Note, chórzysta od 10 lat śpiewający sopranem, kiedyś uczeń szkoły muzycznej (instrument – puzon). W B.R.O. zajmuje się produkcją, grą na gitarze elektrycznej i klasycznej, fortepianie, syntezatorach, trąbce, puzonie, odpowiada za elektronikę. Konrad Zamojski (Vocem) – urodzony w Lubartowie, w tej chwili mieszkaniec Warszawy. Student realizacji dźwięku, pracuje jako specjalista ds. administracji i logistyki, udziela się w radiu Polska Live. Elektronika, gitara basowa, syntezatory, kontroler Akai MPD 24, sampler MPC 2000xl, produkcja – to wszystko jest w zespole specjalizacją Konrada. Zamojscy są ze sobą spokrewnieni, ale nie są, jak mogłoby się wydawać, rodzonymi braćmi. Warto dodać, że na „Analog People In A Digital World” wspierają ich też inni muzycy, a oprawa graficzna albumu wydanego w sieci, to cyfrowy zapis obrazu namalowanego farbami, stworzonego specjalnie na potrzeby płyty.

Efekt finalny stanowi fuzja hip hopu i jazzu, ale wykraczająca daleko poza prostą sumę wymienionych gatunków. „Analog People…” wyraźnie zapuszcza się w rejony mocno eksperymentalne, przez co słuchacz, który byłby wiedziony podświadomą potrzebą wychwycenia tradycyjnych form, piosenkowych struktur lub chwytliwych melodii, nie ma tu właściwie czego szukać. Trochę lepiej jest z tym drugim elementem, „Stylus”, „Record Head”, „Microgrooves” przynoszą momenty, w których kompozycja kręci się wokół konwencjonalnych zagrań, ale są to tylko rodzynki w cieście. Nie ma co ukrywać, że tym samym B.R.O. skazują się na funkcjonowanie w niszy, którą odwiedzają jedynie krytycy i naprawdę wyrobieni odbiorcy muzyki. Tegoroczne wydawnictwo artystów z Lubelszczyzny intryguje, ale bywa też i tak, że gdy z głośników płynie kolejny pasaż trąbek, bitów, dziwnych sampli, można się wyłączyć. „Analog People In A Digital World” jest jednym z tych krążków, który wymaga skupienia jeśli chcemy mieć rozeznanie, co się w ogóle dzieje w tych utworach. Nie mogę też nie wspomnieć o świetnym brzmieniu całości. Czy B.R.O. znajdą się w przedziwnej sytuacji, w której to ich twórczość będzie znało więcej Wyspiarzy, niż Polaków? Wasza w tym głowa, by tak się nie stało Drodzy Słuchacze.

Tagged: , , , ,

§ One Response to B.R.O. „Analog People In A Digital World”

  • Mozaika « pisze:

    […] Błażej Gębura (który współpracuje też ze wspomnianymi Half Of A dB, mogliście go usłyszeć na płycie „Analog People In A Digital World”) nawiązuje w swoich produkcjach do nowej, zerkającej w stronę Flying Lotusa elektroniki, ale […]

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading B.R.O. „Analog People In A Digital World” at .

meta