Onieśmielające spojrzenie Romana

17 Październik 2007 § Dodaj komentarz

https://i2.wp.com/img529.imageshack.us/img529/9193/5553691av1.jpg

Dziś podczas spaceru z psem przeszyło mnie figlarne spojrzenie Romana Giertycha spoglądającego z plakatu wyborczego. Giertych, jeszcze nie Humphrey Bogart, ale już taki Dean Martin zerka na nas tak filuternie, że nie tylko kobietom może się zrobić miękko…W nogach, ale i niejeden gej antypaństwowiec i niedemokrata może od tej chwili uczynić lidera LPR-u obiektem swoich fantazji seksualnych. Może retuszer wykonał tak tytaniczną pracę, albo sam Roman wykrzesał z siebie całą moc miłości, którą nosi w sercu, nie wiem, ale niemal pomyślałem, że fajny facet z tego Romana. Niemal zapomniałem mu jego słabość do Romana Dmowskiego, którego antysemickie poglądy niszczyły naturalne więzy polsko-żydowskie w okresie międzywojennym. Niemal zapomniałem mu jego pełny ciepła i zrozumienia stosunek do mniejszości seksualnych (vide „jestem tu, by przeciwstawić się wstrętnym pederastom”). Mało tego! Zupełnie wyleciała mi z głowy niechęć do tego polityka za jego obraźliwe słowa wobec dokonań Okrągłego Stołu i nazwanie Adama Michnika „byłym partyjnym aparatczykiem” (jak wiadomo ojciec Romana Giertycha, Maciej w odróżnieniu od Michnika walczył o polską demokrację ramię w ramie z Wojciechem Jaruzelskim).

I gdy tak zbierałem myśli, to aż lekko się przeraziłem. Skoro reaguję tak ja, mający pojęcie o tym, kto zacz, to jak to musi być z ludźmi, którzy pójdą na wybory, a kompletnie nie wnikają w to, jakie ma poglądy, jaki program prezentuje osoba, przy której skreślają krzyżyk? Co z tymi, którzy głosują tylko na fajny billboard, przaśny spot wyborczy czy nazwisko, które im się miło kojarzy? Przesadzam? Niestety piszę to na podstawie obserwacji tylko najbliższego mi środowiska. Ile jest takich osób w skali kraju? Stąd proszę/apeluję/błagam. Idźmy głosować, ale na człowieka, a nie na spojrzenie amanta rodem z filmów noir.

Tagged:

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Onieśmielające spojrzenie Romana at .

meta